Dnes sme si pre Vás pripravili blog z inéhu súdka 🙂

Ak preferujete podcasty, vypočujte si nás tu alebo tu: https://www.sedam.sk/podcast/.

Medzi účtovníkom a jeho klientom existuje v prvom rade obchodný vzťah. Účtovník pre klienta spracováva účtovníctvo, mzdy, príslušné daňové priznania, rieši všetky vzťahy voči inštitúciám a v neposlednom rade poskytuje poradenstvo. Dnešný podcast som začala vetou, že medzi účtovníkom a klientom je obchodný vzťah, pretože táto spolupráca existuje na základe obchodnej zmluvy. Platí však, že dobrý účtovník je najlepší priateľ, pretože o klientovi a jeho podnikaní vie v podstate všetko a zabezpečuje mu, aby mohol pokojne spávať. Každý vzťah, obchodný, partnerský, priateľský a pod. má svoje zákonitosti, ktoré pomáhajú vzťahu fungovať k spokojnosti všetkých účastníkov.

Poďme sa teda pozrieť na to, aké sú zákonitosti vzťahu účtovník – klient.

  1. KOMUNIKÁCIA: Často opakovaný pojem, ktorý do popredia vyvstáva v každom dobrom vzťahu je komunikácia. Svojmu účtovníkovi je potrebné povedať všetko, čo sa týka podnikania. Niektoré informácie sa môžu zdať pre vás nepodstatné, ale pre účtovníka môžu mať cenu zlata. Odpovedajte na maily a telefonáty. Verte, že každý mail alebo telefonát od účtovníka má svoj význam a je dôležitý. O to viac, ak je pár dní alebo hodín pred podaním daňového priznania k DPH.
  2. Áno, veríme (a to si teraz dovoľujem konštatovať za všetkých účtovníkov) , že je otravné zbierať si doklady a ešte ich aj odniesť svojmu účtovníkovi, ale bez toho svoju prácu urobiť nevieme. A keď nám doklady prinesiete deň pred podaním daňového priznania k DPH, tak sa cítime naozaj v časovom strese. Ani maliar nenamaľuje obraz za jeden deň. Aj účtovník potrebuje na správne spracovanie a zaúčtovanie dokladov nejaký čas a verte, že sme ochotní urobiť pre klienta aj nemožné, ale keď každý klient prinesie doklady deň pred dph-čkou, tak nie je v našich silách urobiť ani to možné😊
  3. V TEJ FIRME NIČ NIE JE. Túto vetu niekedy počujeme, a verte že vtedy presne zbystríme pozornosť. Zákonite platí, že keď klient povie, že v tej firme nič nie je a to máte zaúčtované za minútku, tak nakoniec je tejto firme potrebné venovať pozornosť viac ako firme, ktorá má množstvo dokladov. Ani pri malých firmách, často menej aktívnych nezabúdajte, že doklady je potrebné priebežne odovzdávať účtovníkovi.
  4. SYSTÉM. Dohodnúť si s účtovníkom systém doručovania dokladov. Ideálne je doklady si hádzať do krabice alebo euroobalu, prípadne naskenovať a ak ste mesačný platiteľ DPH, tak dvakrát do mesiaca poslať svojmu účtovníkovi. Ak ste kvartálny platiteľ DPH, tak aspoň dva-trikrát za kvartál. Nás to skutočne poteší a pomôže nám to urobiť svoju prácu správne, bez chyby, časového tlaku a upozorniť vás na chýbajúce doklady, aby ste mali čas ich doplniť. Niektoré záležitosti sa dajú zjednodušiť, napríklad nechať doručovať výpis z bankového účtu mailom priamo na účtovníka, ale aj iné. Na začiatku to síce chce nejaký čas na nastavenie procesov, ale následne to zjednoduší život vám a aj účtovníkovi.

Sme tu vždy pre vás, ochotní poradiť a pomôcť.

Váš SEDAM tím